Skarstein ny leder i Unge funksjonshemmede

Unge funksjonshemmede har avholdt generalforsamling og Birgit Røkkum Skarstein fra Personskadeforbundet LTN ble valgt til ny styreleder.

Birgit Røkkum Skarstein er 23 år og kommer opprinnelig fra Levanger i Nord-Trøndelag. Hun studerer statsvitenskap og har derfor planer om å tilbringe mange år fremover i Oslo.

– Det var hyggelig å bli valgt og jeg håper jeg også får innspill fra unge fra Personskadeforbundet LTN. Neste år er det stortingsvalg og det er det verdt å merke seg. Vi vil utøve politisk press, helt klart. Jeg ser det også som viktig at vi kommer i en god dialog med både idretten og det øvrige ungdomsmiljøet, sier Røkkum Skarstein og legger til at hun gjerne stiller på et møte med andre unge fra Personskadeforbundet LTN slik at de kan diskutere viktige saker.

Birgit Røkkum Skarstein har vært styremedlem i Unge funksjonshemmede i ett år. Hun er nå ansatt som fagkonsulent i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité.

Sideoversikt

Bli medlem