Et ikke-inkluderende arbeidsmarked

FFO, som Personskadeforbundet LTN er en del av, har laget en kampanje i form av flere små humoristiske filmsnutter som forteller hvordan folk med nedsatt funksjonsevne diskrimineres i arbeidslivet.

Punktvist budskap i kampanjen er som følger:

ALLE er enige om at personer med funksjonsnedsettelse skal ha like muligheter på arbeidsmarkedet som andre.

I FLERE TIÅR har dette vært et politisk mål, uavhengig av hvilke partier som har sittet i regjeringskontorene.

LIKEVEL står 100 000 personer med funksjonsnedsettelse ufrivillig utenfor arbeidslivet .

FORDOMMER OG UVITENHET bidrar til at høyt motiverte og kompetente personer ikke får muligheten til å gjøre en jobb.

Kampanjen «Flytt deg!» er i regi av Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO), FFO Vestland og Unge funksjonshemmede, og en del av prosjektet «Ikke tilgjengelig».

Klikk her, så kan du selv hvordan tre kompetente søkere blir møtt når de er på jobbintervju.

Medvirkende

Kampanjefilm:
Manus og regi: Mari Storstein
Film og klipp: Tomas Myklebust
Skuespillere: Linn Skåber, Ida Hauge Dignes, Alexander Karlsen og René Mohn

Foto: Lars Opstad
Grafisk utforming: Therese Dahl
Prosjektleder: Ingeborg Vea, FFO
I prosjektgruppen: Isabel Kongsgaard (Unge funksjonshemmede), Live Kroknes Berg (FFO), Grete Crowo (FFO) og Thora Vibecke Magnus (FFO Vestland)

Sideoversikt

Bli medlem