Bli medlem i dag

Som medlem får du

• mulighet til å snakke med noen som selv er rammet av skade (likepersontjeneste)
  • samtale med rådgiver og hjelp til å velge advokat
  • tilknytning til lokallag og lokale aktiviteter
  • delta på kurs
  • egne medlemssider og medlemsmagasin
  • leie rimelige leiligheter i Bulgaria
Priser

Vi har flere typer medlemskap og kontingenten er for 12 måneder, som starter når du melder deg inn:

Ungdomsmedlemskap kr 100,– (15–25 år)

Enkeltmedlemskap kr 300,–

Familiemedlemskap kr 400,– (kan bestå av to voksne med evt. barn inntil 15 år som bor på samme adresse)

Livstid enkeltmedlemskap kr 4 050,–

Livstid familiemedlemskap kr 5 000,–

Bedriftsmedlemskap kr 1 550,–

Hvorfor melde seg inn etter en skade?

Når hverdagen plutselig endres etter en skade står du plutselig foran en jungel av informasjon og spørsmål. Hvem kan hjelpe deg med hva, og hvor finner du informasjon om dette?

Og ikke minst er det vanskelig å skille mellom korrekt informasjon som gjelder alle og en opplevd hendelse for en person. Nå som du har tilgang til det meste gjennom nettet trenger man erfaring for å kunne sortere denne informasjonen.

Personskadeforbundet LTN har eksistert i over 30 år og vi har samlet erfaringer og kunnskap på våre medlemssider. Som medlem hos oss får du tilgang til korrekt informasjon som er kvalitetssikret og i mange tilfeller produsert av våre erfarne rådgivere. Stoffet er delt inn i forskjellige temaer og du kan se noen av de under fanen «rettigheter» . Som medlem i Personskadeforbundet LTN vil du få full tilgang til disse veilederne om forskjellige skader, hvilke rettigheter du har, hvor du kan få erstatning osv.

Men ofte er ikke kunnskap og fakta nok, og du trenger å møte mennesker som har opplevd det du nå opplever. Våre lokal- og fylkeslag finnes over hele landet, og der kan du møte andre i samme situasjon som deg selv. Lagene arrangerer også kurs, sosiale treff og driver trafikksikkerhetsarbeid. Vi har også likepersoner spredt i landet, det er mennesker som har kommet gjennom egen sak og etterpå ønsker å bruke egne erfaringer for å hjelpe andre. En likeperson er et medmenneske, en person som kan lytte og som kan forstå. Her er en oversikt over våre lag.
Her finner du mer informasjon om likepersontjenesten.

Mange skader fører til at du taper inntekter og du kan ha krav på erstatning for dette. Vi har en tjeneste til våre medlemmer hvor vi tilbyr oss å hjelpe deg med å velge advokat. Vi har ikke egne advokater, men vi velger i et fagnettverk av spesialister innen personskadeerstatning. Vi vet hva disse advokatene er gode på og vi tilbyr en vurdering av saken din hos en av våre rådgivere før den sendes over til advokat. I enkelte tilfeller kan du ha behov for å møte en av våre rådgiver og en slik konsultasjon er gratis for deg som medlem av Personskadeforbundet LTN.

Vi anbefaler deg å lese under «hvorfor støtte Personskadeforbundet LTN» for å lese litt om hva vi gjør for å forbedre samfunnet vårt for skadde.

Som medlem i Personskadeforbundet LTN får du tilsendt vårt medlemsmagasin, Leve Med, 4 ganger i året.

Medlemmer i Personskadeforbundet LTN får dessuten tilgang til egne sider for medlemmer. Her finner du veiledninger for hvordan du skal forholde deg etter forskjellige typer skader og hvilke rettigheter du har som skadet. Her er eksempler på hva våre medlemmer spør om:

• Spørsmål om personskadeerstatning og bistand til valg av advokat
  • Kommunale tjenester
  • Sykdomsbaserte ytelser i NAV
  • Skole og utdanning
  • Klagerettigheter

Du vil også bl.a. få tilbud om ulike kurs, snakke med en likeperson (dvs. en person som har opplevd noe av det samme som deg), rabattert hotellpris på Scandic, Choice og Thon hotels, samt rimelig leie av våre leiligheter i Bulgaria.

Som medlem blir du tilknyttet et av våre lokal- eller fylkeslag i forhold til hvor du bor. Laget vil sende deg informasjon om sine aktiviteter; kurs, medlemsmøter, sosiale treff m.v.

Bistand til valg av advokat

Vi kan hjelpe deg med å velge riktig advokat hvis du ønsker det. Personskadeforbundet LTN har et nettverk av advokater som vi vet er gode på personskade, og vi kan sette deg i kontakt med den riktige av dem om du trenger det.

Du kan også få en vurdering av saken av en av våre rådgivere hvis du ønsker det, uten at saken går videre til advokat.

Illustrasjon av mann som håndhilser på kvinne i rullestol, kvinne står ved siden av.

Ferieleiligheter i Bulgaria

Alle Personskadeforbundet LTNs medlemmer har mulighet til å leie fine og rimelige ferieleiligheter i Sveti Vlas, Bulgaria som forbundet eier.

Vi tar imot ønsker om leiligheter fra 1. januar 2023 kl. 00.00. Send en e-post med ønsket leilighet og periode til post@personskadeforbundet.no, bestillingene blir prioritert utifra når den har kommet i innboksen. Du må avvente bekreftelse på at du har fått leiligheten før du bestiller flyreise.

Vil du snakke med en rådgiver?

Alle medlemmer i Personskadeforbundet har tilgang til å snakke med våre rådgivere innen erstatningsjus, NAV og økonomi.

For at vi skal kunne gi deg best mulig rådgivning, trenger vi først at du gir oss noen opplysninger om deg selv og din sak.